2016. október 6., csütörtök

Negyedik óra

Ma láthattuk az első kiselőadást, a preziről. Nagyszerű program, amit nem igazán ismertem és nem is mertem kipróbálni. Ám ma mindez megváltozott, mert mint kiderült óriási segítséget tud nyújtani tanításkor, illetve a diákok is szórakozva tanulhatnak, miközben ezeket készítik. Nagyon nagy előnye, hogy, hogy felhasználóbarát és nagyon egyszerű a használata. Gyönyörű színes prezentációkat lehet létrehozni mindössze akár fél óra alatt.

Ma újabb 4 programmal találkoztunk, amelyek valamilyen módon mindenképp hasznosak lehetnek a gyerekek illetve a tanárok számára.

EclipseCrossword


képforrás: http://www.eclipsecrossword.com/


Két szó: szórakoztató és hasznos! Pontosan, így lehet leírni az eclipsecrossword programot. A diákok illetve a tanárok is létrehozhatnak egy egyszerű keresztrejtvényt, amivel gyakorolhatják és gyakoroltathatják a szókincset, vagy fogalmakat. Szinte bármely tantárgyhoz használható, a tanárok is létrehozhatják a keresztrejtvényeket és bevihetik órákra, ezzel is érdekesebbé teszik azokat. A diákok is könnyebben tanulnak, ha szórakoznak közben. Nekem elnyerte a tetszésem és úgy gondolom, hogy "üresjáratos" órákra remek időkitöltő is lehet.

http://www.eclipsecrossword.com/

Zanza


képforrás: http://hirek.prim.hu/cikk/108307/



A zanza, egy nagyszerű oktató portál, amely a NAT-on alapszik. A tanulók könnyen tanulhatnak, hiszen ez a program az egyedüli tanulást segíti elő. A diákok tesztelhetik a tudásukat, amikért ha jól teljesítenek virtuális díjat kaphatnak, és ha szeretnék még meg is oszthatják másokkal. Roppant mód színes és hasznos, csak azt sajnálom, hogy az idegen nyelvek hiányoznak. Továbbá az még plusz pont, hogy a diákok, mint a közösségi oldalakon be tudják jelölni egymást, de itt mint padtárs jelenik meg. Ezzel nagyban elősegíti őket, hogy az ország különböző pontjain összeköttetésben legyenek és segítség egymást.

zanza.tv

MindMup



képforrás: http://tanarblog.hu/


A mindmup, egy gondolattérkép készítő, ami segít akár az előzetes tudást is felmérni, vagy ha egy olyan témáról beszélünk, ahol lehet ötletelni, amolyan brainstorming-ot csinálni. Úgy gondolom, hogy remek vázlatkészítő is, amit akár a diákok a felelethez vagy prezentációhoz is felhasználhatnak. Nagyon színes és kreatív, így itt is akár szórakozva tanulhatnak a gyerekek. Ez nagy segítség lehet azoknak, akik inkább vizuális típusúak, mivel így könnyebben meg tudják jegyezni a tananyagot, s itt legyen szó bármilyen tantárgyról is. Mind diákok, mind tanárok használhatják tehát, így akár például a tanárok órára is bevihetik ezzel is kicsit feldobhatják, érdekesebbé tehetik az órát.

www.mindmup.com

Googleforms


képforrás: http://www.thetechreverie.com/2016/07/how-to-send-confirmation-emails-through.html


A googleforms, a legegyszerűbb módja, hogy kérdőívet készítsünk az osztályban. Lehet szó akár mondjuk egy osztálykirándulás megszervezéséről, ahol mondjuk dönteni kell esetleg több opció közül, hogy végül hová menjek, vagy csak egyszerűen arra, hogy a kezdeti első napokban a tanárok felmérhessék az osztályukat, ezzel megismerve jobban a diákokat. Az fantasztikus, hogy az eredményeket ki lehet értékelni. A diákok is bátran kezelhetik, ha mondjuk egy felmérést kell készíteniük egy kiselőadáshoz például. Igazából egyelőre ennyit tudok elmondani róla, de mivel következő órán mi tartunk az Anettel előadást róla, akkor már több tapasztalatom lesz, és több mindent el tudok majd mondani róla.


1 megjegyzés:

  1. Dorina, itt már látszik, hogy kezdesz ráérezni, az az információhegy, ami a kurzus végére itt összegyűlik, csak úgy lesz utólag könnyen kezelhető, ha már most az egységek jól láthatóan elkülönülnek egymástól. Jó lenne eszerint visszamenőleg is átszerkeszteni a korábbi bejegyzéseket. A linkeket is érdemes bemásolni a program neve mellé/alá/közelébe, úgy sokkal használhatóbb lenne, amit csinálsz.

    VálaszTörlés